Japp, jag ska bli mamma!

v.5
Svårt att sova på natten. Vaknar av illamående varje natt. Usch!


Daniel och jag köper ett graviditetstest v.5+2dagar
Jag stannar kvar på toan, stirrande efter ett streck.
Daniel (blivande pappan) går ut i köket och är säker på att jag inte alls är gravid.
När jag ser att strecket börjar komma, ropar jag ut till Daniel: "älskling, vi ska ha en bebis!"
Varpå han svarar: "Nejdå, det är 3minuter kvar. Strecket försvinner nog!"


Jag ringer syrran på en gång och berättar.
Jag gråter hela tiden av lycka!
Ringer sen resten av familjen och berättar den glädjande nyheten.


Jag upptäcker att jag kan äta gluten helt plötsligt.


Jag slutar snusa, undviker onyttig mat, slutar med koffein helt.


Fortsätter träna varje dag, men håller nu koll på pulsen lite mer.


Illamåendet börjar bli värre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja... Det blev lite av en chock där. Enligt instruktionerna så skulle man vänta 5 minuter.. men du var tydligen jättegravid så det räckte med min. :D Gud vad kul det kommer bli... en lite miniatyr av oss älskling!

2009-02-24 @ 20:00:44
Postat av: mamsenlina

Jättegravid?

Jag har ju gjort det här ensam om det va det du trodde...haha

2009-02-24 @ 20:19:02
URL: http://mamsenlina.blogg.se/
Postat av: Linda Mineur

Grattis grattis.

Jättekul. Vill ni att jag sparar kläderna som Robin växer ur?

Hoppas illamåendet ger sig snart men du vet väl att du har gett dig in på en åktur som håller i sig lääänge

Kram

2009-02-25 @ 18:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0